Rabobank ondersteunt sportlidmaatschap jongeren

Bij een sportvereniging kun je niet verliezen. Want met sport win je vrienden. Rabobank ondersteunt daarom al jaren sportverenigingen en sportbonden die aangesloten zijn bij het NOC*NSF. En omdat we 125 jaar bestaan, is er nu ook de Rabo Sportactie. Hiermee steunen we jonge sporters van 10 tot en met 20 jaar met € 125 Rabo SportCadeau. Carlo van Kemenade (directeur Retail NL) "trapte" onlangs deze campagne af vanaf zijn voetbalclub V.V. Acht, waar hij al vanaf jongs af aan actief lid is.

“Verenigingen zijn onmisbaar”, zegt Carlo van Kemenade, lid van de Groepsdirectie bij Rabobank. “Daarom ondersteunen we het verenigingsleven in Nederland. Dit jaar zetten we daar een extra stap in. Met de Rabo Sportactie moedigen we jongeren aan om lid te worden een sportclub, of om dat te blijven als ze dat al zijn. Want sporten is niet alleen gezond, je wint er ook nog eens de beste vriendschappen mee. Op deze manier dragen we als coöperatie bij aan een vitale samenleving.”

Wanneer is de campagne live? 

Vanaf maandag 3 juni zijn we ‘below the line’ live middels onze eigen kanalen en sinds zondag 16 juni is de campagne ‘above the line’ te zien via de grote betaalde kanalen, zoals TV, radio en social. Dus zet je TV en radio maar aan, hou de kranten in de gaten en scroll vanaf volgende week eens door je social media want deze campagne wil je niet missen! Scroll naar beneden voor de commercial. 

Het Rabo SportCadeau
Ter ere van ons 125-jarig jubileum bieden we nu tijdelijk het Rabo SportCadeau aan van 125 euro voor jongeren tussen 10 tot en met 20 jaar om te sporten bij een vereniging die is aangesloten bij NOC*NSF. De actie geldt voor klanten die actief gebruik maken van hun betaalrekening. Kijk voor meer informatie en de actievoorwaarden op de campagnepagina. Benieuwd naar de commercial? Scroll nog iets verder naar beneden!

Focus op nieuwe klanten
Met deze campagne richten we ons in eerste instantie op het werven van nieuwe klanten. Groei en verjonging van ons klantenbestand is nog steeds één van de belangrijkste doelstellingen voor Rabobank. Ken jij (ouders van) iemand van 10 tot en met 20 jaar oud die nog geen klant is bij Rabobank? Tip hem of haar dan ook dit Rabo SportCadeau! Of deel een bericht in je netwerk. In een later stadium zullen we ook onze bestaande klanten benaderen middels e-mail, whooshes en webbanners. Ook zij mogen namelijk gewoon meedoen aan deze actie.

Waarom een sportcampagne en waarom juist nu?
Uit onderzoek van het NOC*NSF blijkt dat sportdeelname de laatste jaren het sterkst achter blijft in deze leeftijdscategorie. Vanuit ons partnership met NOC*NSF willen wij graag een steentje bijdragen om deze groep meer aan het sporten te krijgen. En met het EK Voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen voor de deur is deze sportzomer daar bij uitstek geschikt voor.

Live events
Naast onze aanwezigheid in de media zijn we deze zomer ook volop aanwezig tijdens live sportevenementen. Bijvoorbeeld tijdens Team NL Sport Experiences, maar ook met sportieve challenges tijdens de introductieweken van de grote studentensteden. Zo motiveren we jonge klanten zowel online als offline tot meer bewegen. 

 

Campagnepagina
Bekijk meer informatie op onze campagnepagina: www.rabobank.nl/sportactie.

TV commercial
Bekijk hier de TV commercial

Facebook X LinkedIn

Sluiten